یک سوم آمریکایی ها تحت هشدار گرما هستند زیرا دمای شدید از جنوب غربی به کالیفرنیا گسترش یافته است


بیش از یک سوم آمریکایی ها تحت توصیه های گرمای شدید، ساعت ها و هشدارهایی مانند الف موج گرمای تاول زا این امر برای ملت در حال گسترش بیشتر در کالیفرنیا است و ساکنان را مجبور می کند به دنبال تهویه مطبوع باشند یا راه های دیگری برای خنک ماندن در دمای سه رقمی بیابند.

سرویس ملی هواشناسی هشدار داد که انتظار می‌رود شرایط طوفانی در روز جمعه و تا آخر هفته در کالیفرنیای مرکزی و جنوبی ادامه یابد، جایی که بسیاری از ساکنان باید برای گرم‌ترین هوای سال آماده شوند. ارتفاعات در نواحی بیابانی داخلی می تواند در طول روز به 120 درجه فارنهایت برسد و در دهه 80 یک شبه بماند و تسکین کمی ایجاد کند.

اداره مدیریت اضطراری شهر لس آنجلس روز جمعه اعلام کرد که توصیه گرمایی برای این منطقه تا ساعت 11 بعد از ظهر یکشنبه اجرا می شود و هشدار می دهد که دما در دره های سن فرناندو و سن گابریل ممکن است به 106 درجه برسد.

نقشه آب و هوا که پیش بینی موج گرما را در سراسر ایالت های جنوبی نشان می دهد
گرمای شدید برای اواسط ژوئیه در سراسر جنوب ایالات متحده پیش بینی می شود

اخبار سی بی سی


استفانی آبرامز، هواشناس کانال هواشناسی روز جمعه در برنامه صبحگاهی CBS گفت: “چیزها واقعاً این آخر هفته در جنوب غربی در حال رخ دادن هستند.” “شنبه، رکوردها در نیومکزیکو و آریزونا شروع به کاهش می‌کنند. یکشنبه، ما به رکورد 117 درجه در وگاس نزدیک می‌شویم. دره مرگ به 130 نزدیک می‌شود و کمترین میزان آن در حدود 100 درجه است.”

وی افزود: این نوع گرما حداقل تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

در شهر صحرایی پالم اسپرینگز – جایی که دمای بالای روز جمعه به 116 درجه می رسد – بسیاری از افراد بی خانمان تنها با 20 تخت داخلی در پناهگاه یک نفره شبانه با گرما مبارزه کردند.

رومن رویز، هماهنگ کننده خدمات بی خانمان ها در شهر، گفت که ساکنان بی خانمان هر روز برای یافتن مکانی با سرپناه کافی تلاش می کنند.

او گفت: “من نمی دانم واقعاً چگونه کسی می تواند این کار را انجام دهد.” “احساس خیلی بدی دارم، اما کار زیادی نمی توانم انجام دهم.”

در جاهای دیگر، افسران مایل بودند کتابخانه های عمومی، مراکز ارشد و لابی های اداره پلیس را به عنوان مراکز خنک کننده، به ویژه در مناطق بیابانی، تغییر کاربری دهند.

موج گرما در حالی رخ داد که نمایشگاه ایالتی کالیفرنیا برای شروع روز جمعه در ساکرامنتو آماده می‌شد و سازمان‌دهندگان را مجبور به لغو برنامه‌های مسابقه اسب دوانی به دلیل نگرانی‌های ایمنی حیوانات کرد.

پیش بینی می گوید که موج گرما طولانی مدت است بسیار خطرناک، به ویژه برای افراد مسن، ساکنان بی خانمان و سایر جمعیت های آسیب پذیر. گرما ممکن است تا هفته آینده ادامه یابد، زیرا گنبدی از فشار بالا به سمت غرب حرکت می کند تگزاس.

سرویس ملی هواشناسی هشدار می دهد: گرمای بیش از حد عامل شماره یک قاتل مرتبط با آب و هوا در ایالات متحده است.

جف گودل، نویسنده کتاب «گرما ابتدا تو را خواهد کشت»، می‌گوید هر چه موج گرما طولانی‌تر باشد، خطر افزایش می‌یابد.

او به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «بدن ما محدوده‌ای از دماهای بسیار باریکی دارد که می‌تواند تحمل کند، و وقتی خیلی داغ می‌شود، قلب ما شروع به تپیدن می‌کند و خون را در تلاشی ناامیدانه به سمت سطح پوست ما بیرون می‌کشد. برای خنک کردن خون، که با این کار انجام می‌شود، بدن ما شروع به عرق کردن می‌کند… و این عرق کردن خون را خنک می‌کند و در اصل بدن را خنک می‌کند. اما این مکانیسم فقط تا اینجا کار می کند.”

“برای هر کسی که مشکلات قلبی، مشکلات گردش خون دارد، این مکانیسم شروع به از بین رفتن می کند، و این زمانی است که شما شروع به حرکت به سرزمین گرمازدگی و گرمازدگی می کنید و در نهایت، اگر برای مدت طولانی خیلی گرم باشد، مرگ، “گودل گفت.


در گرمای شدید چه اتفاقی برای بدن انسان می افتد؟

05:52

در لاس وگاس، مقامات بهداشتی منطقه ای یک پایگاه داده جدید را روز پنجشنبه راه اندازی کردند تا مرگ و میر ناشی از گرما و مرگ و میر ناشی از گرما را در شهر و اطراف شهرستان کلارک بین آوریل تا اکتبر گزارش کند.

منطقه بهداشتی نوادای جنوبی گفت که هفت نفر از 11 آوریل جان خود را از دست داده اند و در مجموع 152 مورد مرگ در سال گذشته به دلیل گرما تعیین شده است. جنیفر سایزمور، سخنگوی منطقه گفت، این شمارش شامل مرگ و میر ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما یا هایپرترمی و مواردی است که دلایل آن به عنوان “عوامل مهم” ذکر شده است.

فونیکس روز پنجشنبه برای چهاردهمین روز متوالی به 110 درجه رسید و در مسیر ثبت رکورد جدید احتمالی در هفته آینده قرار گرفت. طولانی ترین امتداد ثبت شده با دمای بیش از 110 درجه برای این شهر 18 روز است که در سال 1974 ثبت شده است.

پایین‌ترین دمای شبانه روز پنجشنبه در فرودگاه بین‌المللی فونیکس اسکای هاربر 95 درجه بود، به این معنی که ممکن است دما به اندازه‌ای کاهش پیدا نکند که به مردم اجازه دهد پس از تاریکی هوا بهبود پیدا کنند.

در حالی که حدود 200 مرکز خنک کننده و هیدراتاسیون در کتابخانه ها، مراکز اجتماعی، کلیساها و سایر فضاهای عمومی در سراسر مترو فینیکس فعال هستند، اکثر آنها بین ساعت 4 بعد از ظهر تا 7 بعد از ظهر بسته می شوند و مردم را بدون گزینه های زیادی برای خنک کردن در شب های ساکن باقی می گذارد.

یک نفر در طول موج گرما در فونیکس بیرون در سایه می خوابد
فردی در 13 ژوئیه 2023 در طول موج گرما در فینیکس، آریزونا، بیرون در سایه می خوابد، زیرا این منطقه چهاردهمین روز متوالی خود را با دمای بالای 110 درجه تجربه کرد.

براندون بل/گتی ایماژ


دیوید هوندولا، مدیر ارشد گرما در شهر فینیکس، گفت که برخی از مراکز خرید قصد دارند اواخر این هفته تعطیل شوند، از جمله یکی در مرکز شهر در نزدیکی یک کمپ بزرگ برای بی خانمان ها که 24 ساعت باز خواهد بود.

هوندولا پیشنهاد داد که آژانس مدیریت اضطراری فدرال می تواند در آینده نقشی را ایفا کند تا به باز نگه داشتن مراکز خنک کننده برای مدت طولانی تری کمک کند.

او گفت: «مطمئناً ما علاقه مند به انجام این گفتگو هستیم.

در همین حال، در کالیفرنیا، مراکز خنک‌کننده در ساکرامنتو و اطراف آن برنامه‌ریزی کردند که ساعات طولانی‌تری در شب ارائه دهند. در شهر کوچک دره مرکزی گالت، در حدود 25 مایلی جنوب مرکز ایالت، اداره پلیس برنامه ریزی کرد تا لابی مجهز به تهویه مطبوع خود را بین ساعت 2 بعد از ظهر تا 10 بعد از ظهر جمعه تا دوشنبه باز کند.

ستوان گفت: “ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که هر کسی که توانایی یافتن سرپناه مناسب را ندارد، بتواند مکانی برای رفتن داشته باشد و خود را در یک محیط امن و خنک نگه دارد.” جان روشا.

همین راهرو در طول زمستان غیرمعمول مرطوب، سرد و برفی کالیفرنیا به عنوان یک مرکز گرمایش عمل می‌کرد که نشان‌دهنده آب و هوای بدی است که این ایالت امسال تجربه کرده است.

به کارفرمایان یادآوری شد که مقرراتی را رعایت کنند که کارگران در فضای باز را ملزم به داشتن آب، سایه و استراحت منظم برای خنک شدن می‌کند. جف کیلیپ از بخش ایمنی و بهداشت شغلی کالیفرنیا گفت که ایالت برای اطمینان از رعایت قوانین، در محل کار بررسی های نقطه ای انجام خواهد داد.

کارگران کشاورزی از دمای بالا رنج می برند زیرا موج گرما شمال کالیفرنیا را تحت تاثیر قرار داده است
یک کارگر کشاورزی در حالی که درجه حرارت بالا را در مزرعه گوجه فرنگی حفظ می کند، آب را استراحت می کند، زیرا یک موج گرما منطقه نزدیک وینترز، کالیفرنیا، 13 ژوئیه 2023 را تحت تاثیر قرار می دهد.

لورن الیوت / رویترز


در همین حال فصل آتش سوزی جنگلی وید کروفوت، دبیر آژانس منابع طبیعی، در یک نشست خبری در این هفته گفت که در میان شرایط گرم و خشک با یک سری آتش سوزی که این هفته در سراسر ایالت فوران کرد، افزایش می یابد.

کروفوت افزود: تغییرات آب و هوای جهانی امواج گرما را “افزایش” می کند. کالیفرنیا یک طرح اقدام گرمای شدید 400 میلیون دلاری برای محافظت از کارگران، کمک به جوامع آسیب پذیر و کمک به جوامع محلی برای باز کردن مراکز خنک کننده ایجاد کرده است.

تانر رنز، آتش‌نشان شهرستان لس‌آنجلس، به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «آتش‌سوزی‌ها سریع‌تر می‌شوند و این برای موج گرمایی مانند این معمول است. من فکر می‌کنم امسال جریب‌های بیشتری خواهیم سوخت… این یک نگرانی در کل شهرستان و کل ایالت است.»

دانیل سواین، دانشمند آب و هوای UCLA، گفت: افرادی که به دنبال خنک شدن در رودخانه های متعدد کالیفرنیا هستند، باید مراقب باشند و خاطرنشان کرد که آبراه های متورم شده از برف حماسی سیرا نوادا همچنان خطرناک هستند زیرا برف هنوز برای ذوب شدن باقی مانده است.

او گفت: “حواستان باشد که با وجود گرمای هوا، آب همچنان یخبندان خواهد بود و ممکن است بسیار سریعتر از حد معمول در اواسط ژوئیه جاری شود.”

دیدگاهتان را بنویسید