بازیگران «اپنهایمر» به دلیل اعتصاب بازیگران از خانه خارج شدند


بازیگران پر ستاره «اپنهایمر» اولین نمایش این فیلم در لندن را در اوایل روز پنجشنبه در انجمن بازیگران هالیوود ترک کردند. اولین اعتصاب بزرگ خود را اعلام کرد در بیش از 40 سال

کریستوفر نولان کارگردان فیلم به تماشاگران در داخل سینما گفت که امیلی بلانت، مت دیمون، کیلیان مورفی و فلورانس پوگ روز پنجشنبه بیرون از سینما ODEON Luxe Leicester Square روی فرش قرمز رفتند، اما سپس قبل از نمایش فیلم، آن را ترک کردند.

نولان: «باید اعتراف کنیم، قبلاً آنها را روی فرش قرمز دیده‌اید. گفتن از بازیگران “متاسفانه، آنها قصد دارند بنرهای اعتراضی خود را برای آنچه که ما معتقدیم یک اعتصاب قریب الوقوع SAG (انجمن بازیگران سینما) است بنویسند، و به یکی از انجمن های من، انجمن نویسندگان، در مبارزه برای دستمزد منصفانه برای اعضای کارگر می پیوندند. اتحادیه شما.”

اولین نمایش اوپنهایمر لندن
مت دیمون، امیلی بلانت، کیلیان مورفی و فلورانس پوگ در اولین نمایش لندن “Oppenheimer” در میدان Odeon Luxe Leicester در 13 ژوئیه 2023 شرکت کردند.

ویکتور شیمانوویچ/ آژانس آنادولو از طریق گتی ایماژ


پس از ماه ها مذاکره با استودیوهای هالیوود بدون قرارداد جدید فیلم و تلویزیون، SAG-AFTRA که حدود 160000 عضو دارد، پنجشنبه اعلام کرد که از نیمه شب پنجشنبه دست به اعتصاب خواهد زد و به حدود 11000 عضو انجمن نویسندگان آمریکا خواهد پیوست. که قبلا در پیکت ها حضور داشته اند از ابتدای اردیبهشت

این اولین بار از دهه 1960 است که بازیگران و نویسندگان هالیوود به طور همزمان اعتصاب می کنند.

انجمن بازیگران سینما آخرین بار در سال 2000 به دلیل قرارداد تبلیغاتی خود اعتصاب کرد، اما این اولین بار است که از سال 1980 به دلیل قرارداد سینمایی و تلویزیونی خود اعتصاب می کند.

بر اساس قوانین اعتصاب اتحادیه که روز پنجشنبه منتشر شد، بازیگران نمی توانند کار خود را از طریق اولین نمایش، مصاحبه، حضور شخصی، همایش ها، نمایش های طرفداران یا جشنواره ها تبلیغ کنند.

دیمون در صحبت با ددلاین روی فرش قرمز قبل از ترک نمایش، گفت که از تصمیم برای اعتصاب حمایت می‌کند، اما اذعان داشت که این اقدام برای اتحادیه‌های خواهر ما از جمله اتحاد بین‌المللی کارمندان صحنه، IATSE، که نماینده ده‌ها نفر است، «بی‌رحمانه خواهد بود». هزاران کارگر زیر خط فیلم و تلویزیون مانند تدوینگرها، اپراتورهای دوربین، طراحان صحنه، و گردانندگان.

دیمون گفت: “هیچ کس خواهان توقف کار نیست.” “اما اگر رهبری ما بگوید که این معامله منصفانه نیست، پس ما باید موضع خود را حفظ کنیم تا زمانی که به توافقی منصفانه برای بازیگرانی که کار می کنند دست یابیم. این تفاوت بین دریافت یا عدم مراقبت های بهداشتی برای بسیاری از بازیگران است. و ما داریم آنچه را که برای آنها مناسب است انجام دهند.”

از جمله مواردی که هم برای بازیگران و هم نویسندگان وجود دارد، هدر رفتن خدمات پخش و استفاده از آن است هوش مصنوعی.

اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون، گروهی که نماینده استودیوهای بزرگ هالیوود از جمله شرکت مادر CBS News Paramount است، در بیانیه ای گفت که اعتصاب “انتخاب اتحادیه بود، نه انتخاب ما”.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه، فران درشر، رئیس SAG-AFTRA، از استودیوها انتقاد کرد و گفت که آنها “ادعای فقر دارند، که پول خود را چپ و راست از دست می دهند، در حالی که میلیون ها دلار به مدیران اجرایی خود می دهند. آنها در تاریخ در این سمت اشتباه می کنند. لحظه.” لحظه.”



دیدگاهتان را بنویسید