توییتر اکنون “X” است. در اینجا معنی آن چیست.



تغییرات بزرگ برای توییتر

01:21

پس از اعلام راه اندازی اپلیکیشنی که قبلاً توییتر نام داشت، اینترنت غوغا می کند تغییر نام کل آخر هفته X.com اکنون به Twitter.com تغییر مسیر می دهد، اگرچه پلتفرم رسانه اجتماعی هنوز کاربران را به “توئیت” دعوت می کند.

لیندا یاکارینو، مدیر عامل توییتر، گفت که تغییر نام تجاری گام دیگری در تحول مداوم توییتر است، یک نوار آنلاین برای افرادی که بیش از حد به هم متصل هستند و آرزو دارند برنامه‌ای باشد که «همه چیز» را انجام دهد.

او در این پلتفرم گفت: “X وضعیت آینده تعامل بی نهایت است – با محوریت صوتی، تصویری، پیام رسانی، پرداخت ها/بانکداری – ایجاد یک بازار جهانی برای ایده ها، کالاها، خدمات و فرصت ها.” با استفاده از هوش مصنوعی، X همه ما را به روش‌هایی که تازه تصور می‌کنیم به هم متصل می‌کند.

این دگرگونی برای X چه معنایی دارد زیرا ایلان ماسک به دنبال اختراع توییتر است. او در سال 2022 خریداری کرد 44 میلیارد دلار

ایلان ماسک لوگوی توییتر را از Bird به تغییر نام داد
یک کارگر نامه‌های لوگوی توییتر را که در خارج از دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۳ ارسال شده است، حذف می‌کند.

گتی ایماژ


اکنون اپلیکیشن چه خواهد کرد؟

ماسک در مورد هدف خود مبنی بر تبدیل توییتر به یک برنامه به اصطلاح فوق العاده – شبیه به WeChat چین، صریح بوده است. در حال حاضر هیچ برنامه مشابهی در ایالات متحده وجود ندارد، اما کارشناسان صنعت برنامه ای را تصور می کنند که اساساً هر کاری را که مردم می خواهند به صورت آنلاین انجام دهند را پوشش می دهد.

Nii Ahene، مدیر ارشد استراتژی در شرکت بازاریابی Tinuiti، گفت: «مصرف‌کنندگان اپلیکیشن می‌توانند کارهای مختلفی را روی پلتفرم انجام دهند، چه گوش دادن به پادکست، چه خرید و چه تماشای ویدیو.

توییتر در حال حاضر به کاربران اجازه می‌دهد تا مکالمات صوتی زنده داشته باشند، پیام‌های متنی طولانی‌تری ارسال کنند و ویدیو پخش کنند، مانند نسخه قبلی نمایش جدید. مجری فاکس نیوز تاکر کارلسون اخیراً روی پلتفرم راه اندازی شده است. اگر تلاش توییتر برای اشتراک‌های پولی موفقیت‌آمیز باشد، ممکن است در نهایت گسترش یابد و برخی از درآمدهای اشتراک را با کاربران به اشتراک بگذارد.

آهن گفت: «از لحاظ تئوری، آنها می توانند به نسخه اصلی Patreon یا سایر پلتفرم های مشابه تبدیل شوند. اینکه آیا آنها موفق خواهند شد باید دید – به همین دلیل است که مردم امروز از توییتر استفاده می کنند، بنابراین تغییر موقعیت شرکت … نیاز به سرمایه گذاری و زمان قابل توجهی برای ایجاد یک کادر واقعی از تیم ها دارد.


اشباع هشتگ ها، توییتر و رسانه های اجتماعی

04:15

حرف X چه خبر است؟

به نظر می رسد ماسک از دیرباز شیفتگی حرف X دارد و اولین استارتاپ خود را X.com می نامد. (طبق گفته بیوگراف، این برنامه پس از ادغام به PayPal تغییر نام داد، اگرچه گزارش شده است که ماسک برای حفظ نام X تلاش خود را کرده است. والتر آیزاکسونپس از خرید توییتر، گزارش شده است که ماسک به ایزاکسون پیامک فرستاده است که “بسیار هیجان زده است که در نهایت X.com را همانطور که باید، با استفاده از توییتر به عنوان یک شتاب دهنده، پیاده سازی کند!”

حرف X مخفف دیگر سرمایه‌گذاری‌های ماسک، از جمله سرمایه‌گذاری اکتشاف فضایی او به نام SpaceX، اپلیکیشن هوش مصنوعی xAI و یکی از اولین خودروهای تسلا موتورز، مدل X است. ماسک حتی به یکی از فرزندانش اشاره کرد، پسرش با خواننده گریمز، به نام X.

او اخیراً در The Joe Rogan Experience گفت: “فقط X است، حرف X” و نحوه تلفظ آن را توضیح داد. نام X Æ A-xii مشک.

شش سال پیش، ماسک مالکیت X.com را دوباره به دست آورد. در ماه آوریل، او رسماً نام قانونی توییتر را به X Corp تغییر داد. X.com در آخر هفته به Twitter.com هدایت شد و روز دوشنبه یک جرثقیل شروع به حذف آرم پرنده نمادین توییتر از دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو کرد. اما مدت کوتاهی پس از شروع کار، پلیس کار را متوقف کرد.

ایلان ماسک لوگوی توییتر را از Bird به تغییر نام داد
یک کارگر نامه های گرفته شده از لوگوی توییتر را در دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو، ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۳ روی هم می چیند.

گتی ایماژ


این برای توییتر چه معنایی دارد؟

در حال حاضر، تغییر نام این پلتفرم فقط یک تغییر نام است – هیچ ویژگی جدیدی ارائه نشده است، و به استراتژی محصول ترجیحی ماسک یعنی “ابتدا تبلیغات، ارائه بعدا” وفادار است.

اما ماندیپ سینگ، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس گفت که این تغییر نشان می دهد که ماسک می تواند در آینده نزدیک کنترل شرکت را حفظ کند. سینگر گفت پس از اینکه ماسک در آوریل 2022 به قدرت رسید، برخی از ناظران معتقدند که این میلیاردر ممکن است تغییراتی در توییتر ایجاد کند و به سرعت آن را به مالک دیگری تحویل دهد.

او گفت: “به دلیل تغییر نام، این گزینه در حال حاضر از بین رفته است – من فکر نمی کنم که هیچ خریدار بالقوه دیگری اکنون آن را قبول کند.”

چه موانعی وجود دارد؟

مطمئناً، «برنامه‌های همه چیز» می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها شکست بخورند، از گیج‌کردن ساده کاربران تا تلاش برای جذب تبلیغ‌کنندگان کافی.

“اگر به کاری که تسلا در زمینه تبلیغات انجام می دهد نگاه کنید، تبلیغات بسیار کمی وجود دارد، [Musk’s] اعتقاد بر این است که یک محصول خوب خودش را می فروشد و نیازی به تبلیغ ندارد. آرون گلدمن، مدیر ارشد بازاریابی در شریک تبلیغاتی توییتر Mediaocean گفت: در عین حال، بسیاری از برندها و شرکت‌های بزرگ هستند که میلیون‌ها دلار در توییتر خرج می‌کنند و با این موضوع مخالف هستند.


اشباع هشتگ ها، توییتر و رسانه های اجتماعی

04:15

به گفته تحلیلگران، گسترش دامنه دسترسی این پلتفرم به خرید و محتوای اشتراک پولی می‌تواند در درازمدت با ایجاد جریان‌های درآمدی متعدد و کاهش اتکا به تمایل شرکت‌های بزرگ برای هزینه کردن، به پیشرفت آن کمک کند.

در کوتاه مدت، ایجاد این قابلیت ها مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی در افراد و زیرساخت ها خواهد بود.مشخص نیست که آیا یک شرکت اخراج کرده است یا خیر سه چهارم کارکنان و در حال حاضر درگیر چندین مورد است دعاوی برای قبوض پرداخت نشده می تواند فراهم کند.

سینگ گفت: «سرمایه‌گذاری زیادی در زیرساخت‌های ابری وجود دارد – ما از 40 میلیارد دلار، 50 میلیارد دلار در پیش صحبت می‌کنیم. توییتر، به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل، زیرساختی برای همه‌چیز بودن ندارد.»



دیدگاهتان را بنویسید