بیش از 50 نهنگ پس از غرق شدن در جزیره اسکاتلند می میرند


غلاف بیش از 50 نهنگ خلبان روز یکشنبه پس از گیر افتادن آنها در ساحلی در جزیره ای اسکاتلند جان خود را از دست دادند.

به گفته موسسه خیریه دریایی UK Divers Sea Life Rescue، تنها یک نهنگ زنده مانده است.

این گروه حدود ساعت 7 صبح به وقت محلی در مورد یک نهنگ در شمال توستا در جزیره لوئیس هشدار داده شد. تنها 15 نهنگ از 55 نهنگی که به گل نشسته بودند، در زمان رسیدن تیم های نجات زنده بودند.

به گفته سازمان خیریه اقیانوس نهنگ کوچک، امدادگران تلاش کردند تا نهنگ‌های زنده‌مانده را دوباره زنده کنند، اما سه نهنگ دیگر در جریان کار تیم نجات جان خود را از دست دادند و 12 نفر از جمله هشت بزرگسال و چهار نفر هنوز زنده ماندند.

حوالی ساعت 3:30 بعد از ظهر، دامپزشکان به این نتیجه رسیدند که موج‌سواری ناهموار و سواحل کم عمق، نهنگ‌ها را برای شناور کردن بیش از حد ناامن می‌کند و آنها را معدوم می‌کنند.

این گروه گفت که این یک “نجات بسیار پیچیده” بود. دور بودن منطقه به این معنی بود که پزشکان باید پنج مایل رانندگی می کردند تا خدمات برقراری ارتباط با هماهنگ کننده های امداد را دریافت کنند. پانتون نیز نیاز به انتقال هوایی دارد. به دنبال تلاش‌های امدادی روز یکشنبه، گروه نجات دریایی غواصان بریتانیا اعلام کرد که “به شدت کمبود تجهیزات واکنشی” دارد.

در حالی که مقامات هنوز به یک نتیجه نهایی در مورد دلیل رخ دادن این انبوهی دست پیدا نکرده اند، موسسه خیریه اقیانوس معتقد است یکی از نهنگ ها هنگام زایمان به گل نشسته است. این گروه گفت: «نهنگ‌های خلبان به دلیل پیوندهای اجتماعی قوی‌شان بدنام هستند، بنابراین وقتی یکی به مشکل می‌خورد و در آب می‌افتد، بقیه دنبال می‌کنند».

برنامه اسکاتلندی حیوانات دریایی کالبد شکافی را برای تعیین علت انجام خواهد داد. به مردم توصیه می شود برای اطمینان از انجام کالبد شکافی بدون مزاحمت از منطقه اجتناب کنند. این گروه گفت که گمان می‌رود غرق شدن روز یکشنبه بزرگترین گیر افتادن جمعی مرگبار در اسکاتلند در دهه‌های اخیر باشد.

نزدیک به 500 نهنگ خلبان در دو سال می میرند استرندینگ نیوزلند سال گذشتهدر استرالیا، انقراض دسته جمعی در سال 2020 حداقل منجر به این شد 380 نهنگ مرده.

سرگردانی دسته جمعی یکشنبه چند روز پس از آن انجام می شود 78 نهنگ خلبان کشته شدند به عنوان بخشی از شکار سنتی در جزایر فارو، منطقه ای خودمختار و نیمه خودمختار دانمارک.

دیدگاهتان را بنویسید