برای اولین بار در 2 سال گذشته، دستمزدها سریعتر از قیمت ها افزایش می یابد


بازار کار ممکن است از اوج های همه گیر خود در حال خنک شدن باشد، اما یک معیار مهم وجود دارد که در آن کارگران در نهایت به پیروزی دست یافته اند.

پس از دو سال تورم کوبنده – که بخش عمده ای از افزایش دستمزدها را از بین برد – کارگران آمریکایی در حال تجربه یک مهلت هستند. بر اساس داده های اداره آمار کار، دستمزدها بالاخره سریعتر از قیمت مصرف کننده رشد می کند.

متوسط ​​دستمزد کارگران با نرخ سالانه 4.4 درصد در سه ماه گذشته افزایش یافت و از شاخص قیمت مصرف کننده که در ژوئن 3 درصد و در ماه می 4 درصد افزایش یافت، پیشی گرفت.

اعداد و ارقام برای اقتصاددانان دلگرم کننده است، زیرا به طور فزاینده ای خوش بین هستند که ایالات متحده می تواند از سقوط به سمت رکود جلوگیری کند زیرا رشد دستمزدها به اندازه کافی قوی است که به مصرف کنندگان اجازه می دهد به هزینه خود ادامه دهند. اقتصاددانانی که در نظرسنجی وال استریت ژورنال شرکت کردند، انتظارات خود را از رکود در سال آینده از 61 درصد به 54 درصد کاهش دادند در حالی که گلدمن ساکس احتمال رکود را در روز دوشنبه به 20 درصد کاهش داد.


در ماه ژوئن مشاغل کمتری نسبت به آنچه انتظار می رفت به اقتصاد ایالات متحده اضافه شد

02:43

گلدمن نوشت: کاهش بیکاری، بازار مسکن همچنان قوی و رونق در ساخت کارخانه نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده به رشد خود ادامه خواهد داد، هر چند کندتر.

علاوه بر این، به نظر می رسد کاهش اخیر تورم طولانی مدت باشد، زیرا هزینه های بسیاری از کالاها و خدمات باعث افزایش تورم در سال های 2021-2022 شده است. قیمت خودروهای دست دوم – عامل اصلی افزایش هزینه در سال های اخیر – با تولید خودروهای جدید بیشتر و رسیدگی به مشکلات زنجیره تامین توسط خودروسازان در حال کاهش است. همین هفته، فورد افزایش قیمت یک ساله کامیون برقی لایتنینگ F-150 خود را معکوس کرد کاهش قیمت بین 6000 تا 10000 دلار در مدل های مختلف تسلا نیز چند مورد را اعلام کرد کاهش قیمت در وسایل نقلیه محبوب خود

قیمت بنزین در سراسر کشور حدود 3.5 دلار در هر گالن است که نسبت به بالاترین قیمت 5 دلار در سال گذشته کاهش یافته است. هزینه های غذا با کندی افزایش می یابد و قیمت برخی از اقلام مانند تخم مرغ، افت 40% از ابتدای سال. به گزارش ApartmentList، اجاره بها در بسیاری از شهرها افزایش یافته است و در جاهایی مانند کالیفرنیا و فلوریدا شروع به کاهش کرده است. و گزارش هزینه‌های دیجیتال ادوبی نشان داد که قیمت‌های آنلاین در ماه ژوئن با کمترین نرخ در سه سال اخیر افزایش یافته است.

بن امونز از نیوج ولث در یادداشت اخیر خود نوشت: «در مجموع، «ضعف تورم» اولین سالگرد خود را می گذراند و می توان انتظار کاهش بیشتری را داشت.


پیش بینی می شود قیمت مسکن و اجاره بها در سال جاری کاهش یابد

03:42

مطمئناً، بسیاری از گروه‌های مصرف همچنان افزایش قیمت‌های زیادی را تجربه می‌کنند. به اصطلاح تورم اصلی، که قیمت های بی ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می کند، با نرخ سالانه 4.8 درصد رشد می کند. این به مراتب سریعتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است که به دلیل افزایش قیمت خدماتی مانند مسافرت، بیمه خودرو و مراقبت از کودکان است. اما یک بازار کار قوی این شانس را افزایش می دهد که فدرال رزرو بتواند تورم را بدون سرکوب مصرف کنندگان کاهش دهد.

جولیا پولاک، اقتصاددان ارشد در ZipRecruiter می‌گوید: «تداوم کاهش تورم اخبار دلگرم‌کننده‌ای برای چشم‌انداز بازار کار ایالات متحده است. این امر باعث می‌شود که فدرال رزرو بتواند پس از آخرین افزایش در ماه جولای، افزایش نرخ بهره را متوقف کند و به تدریج تا سال 2024 نرخ بهره را کاهش دهد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را تشویق کند تا دوباره افزایش یابد.» همچنین این احتمال را افزایش می دهد که کارگران آمریکایی در نهایت شاهد افزایش دستمزدهای واقعی خود و افزایش قدرت خرید خود باشند.”

دیدگاهتان را بنویسید