قاضی تلاش ترامپ برای انتقال پرونده جنایی نیویورک به دادگاه فدرال را رد کرد


یک قاضی فدرال روز چهارشنبه تلاش های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای انتقال ایالت خود به نیویورک را رد کرد “پول نگه داشتن” پرونده جنایی در حوزه قضایی فدرال

الوین هلرستین قاضی منطقه ای ایالات متحده در حکم خود نوشت که معتقد نیست پرداخت های انجام شده به یک وکیل سابق ترامپ – که در مرکز 34 مورد جعل سوابق تجاری در ایالت نیویورک قرار دارد – به خدمت ترامپ به عنوان رئیس جمهور مربوط می شود.

هلرستین نوشت: «ترامپ نتوانست نشان دهد رفتاری که در کیفرخواست ذکر شده است برای یا مربوط به هر عملی است که توسط یا برای رئیس جمهور تحت رنگ اعمال رسمی رئیس جمهور انجام شده است. ترامپ همچنین نتوانست نشان دهد که دفاع فدرال رنگارنگی در برابر کیفرخواست دارد.

وکلای ترامپ و آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، در مورد اینکه آیا بازپرداخت وجه به وکیل سابق ترامپ، بحث و جدل کرده اند. مایکل کوهن، به عنوان اسناد رسمی مربوط به ریاست جمهوری ترامپ ساخته شد. وکلای ترامپ گفتند که این پرونده به دادگاه فدرال تعلق دارد – نه دادگاه ایالتی که معمولاً دادستان های براگ در آن کار می کنند – زیرا این پرداخت ها در زمانی که ترامپ رئیس جمهور بود انجام شده است.

ترامپ در 4 آوریل در این پرونده که حول یک سری معاملات بین ترامپ و کوهن می باشد، ادعای بی گناهی کرد.

دادستان های منهتن می گویند این پرداخت ها بازپرداخت پنهانی برای پرداخت “پول خاموش” به یک ستاره فیلم بزرگسالان بود. استورمی دنیلز چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری 2016

وکلای ترامپ گفته اند که او از پیگرد قانونی ایالتی برای اعمالی که “در حین انجام وظایف فدرال خود انجام داده است” مصون است.

هلرشتین نوشت که ترامپ از پیگرد قانونی مصون نیست زیرا این پرداخت ها در زمانی که او رئیس جمهور بود انجام شده است.

هلرستین نوشت: «بازپرداخت کوهن برای پیشبرد پول خاموش به استفانی کلیفورد را نمی توان انجام یک وظیفه قانونی تلقی کرد. جعل سوابق تجاری برای پنهان کردن چنین بازپرداخت و تبدیل بازپرداخت به یک هزینه تجاری برای ترامپ و درآمد کوهن نیز به بدهی رئیس جمهور مربوط نمی شود.

سخنگوی براگ گفت: ما از تصمیم دادگاه فدرال بسیار خرسندیم و مشتاقانه منتظر رسیدگی به دادگاه عالی ایالت نیویورک هستیم.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای به CBS نیوز از این تصمیم انتقاد کرد و براگ دموکرات را متهم کرد که جمهوری‌خواهان را به دلیل خصومت سیاسی هدف قرار داده است.

سخنگو گفت: «آنها هر آنچه را که می توانند به سوی رئیس جمهور ترامپ می اندازند تا از انتخاب مجدد او جلوگیری کنند زیرا در اعماق وجودشان می دانند که او پیروز خواهد شد.» این پرونده متعلق به دادگاه فدرال است و ما به پیگیری همه راه های قانونی برای انتقال آن به آنجا ادامه خواهیم داد.»

هلرستین در حکم روز چهارشنبه خود به اتهام ترامپ مبنی بر انگیزه سیاسی استیضاح اشاره کرد.

ترامپ ادعا می‌کند که یک دادستان منطقه با انگیزه‌های سیاسی است که «ناراحتی کرده است». [Trump’s] اعمال و سیاست‌های رئیس‌جمهور، هیئت منصفه را به کیفرخواست رساند. با این حال، ترامپ نتوانست نشان دهد که هیئت منصفه فاقد مبنای منطقی برای کیفرخواست است.»

تلاش برای انتقال پرونده ادامه یافت زیرا وکلای ترامپ نیز به دنبال یک قاضی ایالتی جدید بودند. آنها در یک پرونده در تاریخ 1 ژوئن از قاضی نیویورک، خوان مرچان خواستند خود را کنار بگذارد.

سال گذشته، مرچان ریاست محاکمه دو شرکت سازمان ترامپ را بر عهده داشت که در 17 فقره فرار مالیاتی مجرم شناخته شدند. طرح ترامپ، مرچن را متهم می‌کند که شاهد کلیدی دادستان در آن پرونده، آلن وایسلبرگ، مدیر مالی سابق سازمان ترامپ، برای شهادت علیه شرکت‌ها را تشویق کرده است. همچنین اشاره می‌کند که دختر مرچان برای یک شرکت مشاوره دموکرات کار می‌کرد و در چرخه انتخابات 2020 یک جفت کمک مالی به گروه‌های دموکرات انجام داد – مجموعاً 35 دلار.

دفتر براگ مخالف استیضاح است و مرچن تصمیمی را اعلام نکرده است.

تصمیم هلرشتین یک روز پس از اعلام ترامپ اتخاذ شد نامه ای از وزارت دادگستری دریافت کرد شناسایی او به عنوان یک هدف در تحقیقات جنایی دیگری، نشان می دهد که ممکن است به زودی برای بار سوم متهم شود. ترامپ گفت که این فرصت به او داده شد تا در این تحقیقات در برابر هیئت منصفه فدرال شهادت دهد، تحقیقاتی درباره اتهاماتی که ترامپ و متحدانش تلاش کردند تا انتخابات ریاست جمهوری 2020 را پس از شکست ترامپ تضعیف کنند.

این تحقیقات توسط بازرس ویژه جک اسمیت، که همچنین یک پرونده فدرال را هدایت می‌کند که ترامپ را به 37 فقره جنایت مرتبط با ادعای “اختفای عمدی” اطلاعات امنیت ملی پس از خروج ترامپ از کاخ سفید متهم می‌کند، نظارت می‌کند.

ترامپ بارها تخلفات خود را رد کرده و ادعا کرده است که اسمیت در یک “شکار جادوگر” دست داشته است و از تحقیقات به عنوان “همسویی کامل و کامل سیاسی مجریان قانون” انتقاد کرده است.

او اتهامات مشابهی را علیه براگ و فالتون کانتی، گا.، دادستان منطقه، فانی ویلیس، که اشاره کرده است که ترامپ و برخی از متحدانش ممکن است به زودی در ارتباط با تلاش های ادعایی آنها برای لغو انتخابات ریاست جمهوری 2020 از ایالت متهم شوند، مطرح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید